Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Bazén nebo sauna?

Ať už jedno či druhé, zvolili jste správně!

Máte pocit, že děláte maximum a přitom Vám stále něco chybí? Cvičíte v posilovně, po ránu si chodíte zaběhat do parku, k večeru vyjedete do kopců na kole a přitom se stále cítíte být víc a víc vyčerpaní? 

Bazén nebo sauna?

Důvodů, proč tomu tak je, může být mnoho. Jedna z možností může být až příliš velká fyzická zátěž, která tak trochu válcuje Vaši psychiku. Je sice chvályhodné, že chcete na sobě dřít a chcete něco dokázat. Pokud však nepostavíte na stejnou úroveň psychickou a fyzickou zátěž, výsledek nikdy nebude na výbornou, jak Vy jistě očekáváte. 

Je mi jasné, na co se teď asi ptáte. Jak na to?

Nyní se mi nabízí dvě možnosti, které by Vám mohly pomoct k úspěchu. Plavání a pobyt v sauně

Někdo by mohl namítat, že teď, když je v režimu tvrdého cvičení, nebude přeci předvádět na plovárně svoje „tvary“. Řeknu Vám to takto. Chcete-li nejvíc zefektivnit svoje úsilí, odhoďte ručníky a šup do vody. V žádném případě nezaměřujte svoje soustředění na to, kolik ještě musíte uplavat. A už vůbec nepřemýšlejte o práci či o tom, zda-li je doma všechno v pořádku. Je to Vaše chvilka, která má pomoct Vašemu tělu a Vaší mysli. Vypněte a dejte si pár „bazénů“. Svaly se začnou uvolňovat, spadne z Vás úplně všechno (a časem i přebytečná kila). Nemusíte předvádět žádné umění. Stačí klasický způsob „prsa“. Doslova jen tak plavte. Plavání určitě doporučuji z vlastní zkušenosti a nejlépe po cvičení v posilovně. Můžeme říct, že jde o vyváženou kombinaci tréninku. 

A co takhle dát si 100 stupňů?

Strávit pár chvil v sauně může být další variantou. První zmínka o sauně se datuje na 11. a 12. století. Mezi odborníky saunování jistě patří Fini. Ve středověku byla parní lázeň oblíbená v celé Evropě, nejvíce však na severu. Pro Finy již tehdy byla součástí jejich každodenního života. V sauně se uvolňují unavené svaly a zklidňuje stresovaný mozek, protože tělo do krve vyplavuje úlevu přinášející látky jako jsou endorfiny. Rozhodně při prvních návštěvách sledujte, jak reaguje tělo na horko i vlhký vzduch. Nepřeceňujte svoje síly. A i tentokrát myslete „pouze na sebe“. Nelze říct, jak dlouho se máte potit. Zkuste ze začátku 10 až 15 minut. U každého je to samozřejmě individuální. Nezapomeňte na to, že každá sauna je jinak nastavena, co se stupňů týče. Většinou je místnost vyhřívaná na 60 až 120 stupňů. Může se stát, že narazíte i na saunu, vyhřátou až 140 stupni.

Ochlazení těla po ohřátí v sauně se provádí několika způsoby:

  1. pobytem na studeném vzduchu
  2. prudkým snížením teploty pomocí sprchy
  3. nejlépe však skokem do bazénu, jehož teplotu bychom mohli nazvat „ledovou“

Nutno říct, že pokud nejste zcela zdraví, neměli byste do sauny chodit. Saunování se nedoporučuje při chorobách srdce či krevního oběhu. Pokud trpíte kožní chorobou, poraďte se nejprve s lékařem. Do sauny by neměl chodit ani člověk s horečkou.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód