Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Člověk a dieta – ano, ale musíte jít na to s rozumem

Díky mnoha médiím dnes všichni víme o různých dietách. Většina z nich nám můžou ale pěkně zkomplikovat život. Na první pohled jsou velmi lákavé, protože nabízí velmi rychlý výsledek. Bohužel i když kila dolů jdou velmi rychle, stejně tak rychle můžeme přijít k mnoha vážným zdravotním komplikacím. Diety totiž výrazně omezují některé složky potravy. Někdy jsou to cukry, jindy tuky, u některých diet je výrazně omezený přísun vitaminů nebo vlákniny. Pokud jedinec dodržuje dietu a jeho kila navíc jdou dolů jedna dvě, je to fajn a hlavně se dotyčný cítí opravdu lépe. Jenže, jednoho krásného dne se stejně musíme vrátit do normálního režimu a tady většinou narazíme. Jo jo efekt se přihlásí o slovo. S jo jo efektem dost bojují dospělí a co teprve děti. Řekla bych, že u dětí je to ještě horší.

Člověk a dieta – ano, ale musíte jít na to s rozumem

U dětí musíme na stravu dávat opravdu velký pozor a rozhodně bychom to neměli podceňovat. Pro vyvíjející se a rostoucí organizmus v dětském věku je důležité, aby byly v jídelníčku zastoupeny všechny základní složky potravy. To znamená, že svoje místo by měly mít bílkoviny, cukry (sacharidy) i tuky, ale i vitaminy a vláknina v přiměřeném množství. Pokud dojde k nadměrnému omezení celkového množství energie nebo například i jen k omezení příjmu bílkoviny, může na to vaše dítko doplatit. Ve vývinu zkrátka nesmíme „blbnout“, protože následky v dospělosti můžou být fatální.

Takzvaně „od všeho trochu“ -  bílkoviny jsou současně základními stavebními kameny v těle. Pokud příjem bílkovin výrazně omezíme, může dojít k výraznému narušení celého organismu. Také tuky jsou v přiměřeném množství velmi důležité. Jsou zdrojem některých důležitých mastných kyselin a současně zdrojem některých vitaminů, které jsou v tucích rozpustné. Pokud tedy nadměrně omezíme příjem tuků, může dojít k tomu, že v organizmu budou tyto vitamíny chybět.

Než se rozhodnete svému dítěti cokoliv zakázat, zamyslete se. Výsledkem totiž může být i únava a věčně mrzutá nálada. Jinými slovy, může se to podepsat na psychickém stavu jedince. Věčná podrážděnost, která nemá konce. Navíc, přísné redukční diety mohou být spojeny s vyšším rizikem poruch příjmu potravy, tedy s např. s rozvojem mentální anorexie. A tohle je už opravdu problém. Jak tedy na to? Kdyby bylo na mě osobně, před dětmi bych snad nejraději ani nepoužívala slovo dieta. Spíš bychom ty nejmenší měli učit zdravému životnímu stylu. Naučit se správně a zdravě jíst, je nejlepší cestou. Jídelníček by měl obsahovat všechny důležité složky. Je nutné se jen naučit. Vědět, co to vlastně je „přiměřené množství“. Jenže naučit ty nejmenší správě fungovat, to je také otázka pohybu a fyzické aktivity.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód