Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Co dělat po porodu? Určitě cvičte!

Poporodních rad je vždy potřeba. Přece jen my ženy potřebujeme mít všechno minimálně 100x všechno černé na bílém. Aby nám náhodou něco neuniklo. Jste v očekávání a studujete veškerou naučnou literaturu. Je to v pořádku, ale všeho s mírou, znáte to.

Co dělat po porodu? Určitě cvičte!

Porod máte za sebou a před sebou dlouho očekávané šestinedělí? Tak jen klid. Teď to možná vypadá, že břicho máte stejné jako před porodem. Věřte, že během následujících týdnů bez problému půjde váha dolů, aniž byste se nějak zvlášť hýbala a omezovala v jídle. Není potřeba tomu nějak moc napomáhat. Je to zaprvé tím, že dochází k zavinování dělohy a k postupné ztrátě nahromaděné vody v těle, a zadruhé tím, že kojení a péče o děťátko způsobí, že se nezastavíte a nebudete mít čas na nic, co se týče přímo vás.

Je mi jasné, že každá žena po porodu má potřebu se okamžitě dostat do původního stavu. To znamená, shodit všechno, co nabrala. Ale pozor. I tady platí, raději pomalu, ale za to jistě. Určitě mějte na programu hubnutí a posilování pánevního dna. Nesnažte se ale to za každou cenu uspěchat. Stejně jako trvá těhotenství, tak i hubnutí po něm bývá záležitostí na devět měsíců. Málokdo si taky uvědomí, že šestinedělí je období, během kterého matky přirozeně hubnou. V dalších měsících po porodu, by pak mělo docházet k pomalému úbytku váhy. Doporučují se tak dvě kila za měsíc maximálně. Kdybyste začala s hubnutím rapidně, uškodilo by to vám i vašemu dítěti. Vaše tělo by bylo vystaveno velkému riziku vzniku takzvaného jojo efektu. Nedostatečný přísun základních živin se může projevit nejen na vaší kondici, ale může ovlivnit i kvalitu mateřského mléka. Tím pádem utrpí i vaše miminko. Při rychlém odbourávání tukových buněk se totiž dostávají do mateřského mléka toxické látky. Trpět tak budete vy, dítě a vůbec celá rodina.

Měli byste si tak určit reálné cíle. Třeba, že během jednoho roku shodíte to, co jste v průběhu těhotenství nabrali. Důležité je, aby to byly cíle, které jsou dosažitelné. Jakmile si stanovíte moc velký cíl, bude to náročnější a hlavně to bude velký nápor na psychiku. A jistě to znáte. Pokud není v pořádku psychika, můžete hubnout kolik chcete a dolů to prostě nepůjde. Samotné těhotenství byste si měli užít, to ale neznamená, že si sednete k televizi a budete se nesmyslně přejídat. Dopřejte si to, na co máte chuť. Ale záměrně to nepřehánějte jen proto, že jste v tom, a teď můžete jíst jedno přes druhé. Takhle to opravdu nefunguje. A hlavně si zaděláváte na pořádný malér po porodu, kdy přijde období shazování. Průměrný přírůstek hmotnosti při těhotenství se pohybuje různě. Některá z nás nabere 5 kg, jiná klidně i 25 kg. Nevězte ale hlavu, pokud spadáte do té druhé kategorie.

Stav po porodu není žádná srandu. Začíná nová etapa a než se všechno srovná, potrvá to. Řekněme dva měsíce po porodu byste se ale měla zaměřit i trochu na sebe. Že nevíte, co a jak? Zlatá střední cesta…tuhle větu snad používali už naše babičky. Doporučení, které jste jistě slyšeli už mnohokrát – vyvážená strava a pohyb. Pořád ale platí pomalu a jistě. Žádné drastické omezování se v jídle a hodiny v tělocvičně. To byste se z toho mohli také složit a to není úplně naším cílem, že?

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód