Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Děti a diety?

…to je otázka, na kterou vám každý odpoví jinak. Pokud se ale budeme bavit o dětech a přísných dietách, výsledek bude vždy stejný. Tato kombinace ve finále nikam nevede. Vnímáme to všichni ze všech stran. Různé diety, které zaručují ten nejlepší výsledek. Stále jsou ale mezi námi tací, kteří vůbec nehledí na to, co se stane, až dáte dietě sbohem.

Děti a diety?

Měli bychom si uvědomit, že drsné diety výrazně omezují některé složky potravy. Někdy jsou to cukry, jindy tuky, u některých diet je výrazně omezený přísun vitaminů nebo vlákniny. Tyhle diety nedělají dobře nikomu. Ať už jde o děti nebo dospělé. Pokud je jedinec s přebytečnými kilogramy opravdu po nějakou dobu dodržuje, dosáhne zcela jistě výrazného váhového úbytku. Jednou se ale musí vrátit k běžnému stravovacímu režimu. Tady hrozí první riziko – rychlý nárůst hmotnosti, často větší než kolik se podařilo zhubnout. Pro vyvíjející se a rostoucí organizmus v dětském věku je důležité, aby byly v jídelníčku zastoupeny všechny základní složky potravy, tj. bílkoviny, cukry (sacharidy) i tuky, ale i vitaminy a vláknina v přiměřeném množství. Pokud dojde k nadměrnému omezení celkového množství energie nebo například i jen k omezení příjmu bílkoviny, může dojít k narušení růstu. A to je dost podstatný základ, který stále některým uniká.

Bílkoviny jsou současně základními stavebními kameny v organizmu. Při nadměrném omezení příjmu bílkovin může dojít kromě narušení růstu také k nežádoucímu úbytku svalové hmoty. Také tuky jsou v přiměřeném množství velmi důležité. Jsou zdrojem některých důležitých mastných kyselin a současně zdrojem některých vitaminů, které jsou v tucích rozpustné. Pokud tedy nadměrně omezíme příjem tuků, může dojít k tomu, že v organizmu budou tyto vitamíny chybět.

Dalším důležitým nežádoucím efektem příliš přísných diet je ztráta výkonnosti a únava. Tyto změny se zcela jistě„podepíší“ i na psychickém rozpoložení. A v neposlední řadě je nutné mít na paměti, že přísné redukční diety mohou být spojeny s vyšším rizikem poruch příjmu potravy, tedy s např. s rozvojem mentální anorexie. A tady, jak jistě víte, přestává veškerá legrace.

V dětském věku více než v kterémkoliv dalším období života platí pravidlo, že diety se nedrží. Jde jen o to, naučit se správně a zdravě jíst. V jídelníčku by mělo být všechno, v přiměřeném množství. Další důležitým faktem je, aby se vaše dítě dostatečně pohybovalo. Je jedno jak, hlavně, aby mělo pohyb.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód