Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Inkontinence – dnes již častý problém žen

Je to až neuvěřitelné, ale až každá čtvrtá žena trpí nějakou formou úniku moči. Inkontinence je otravná, mívá nepříznivý vliv na společenský i sexuální život. Pro prevenci a zmírnění obtíží by se ženy měly soustředit na zdravý močový měchýř a svaly pánevního dna. Mezi rizikové faktory související s inkontinencí patří těhotenství a porod, klimakterium, ale také nadváha.

Inkontinence – dnes již častý problém žen

Inkontinence existuje více druhů. Mezi nejčastější patří tzv. zátěžová, neboli stresová, a urgentní, známá též jako dráždivý močový měchýř. U zátěžového typu dochází k samovolnému úniku v důsledku ochabnutí svalstva močového měchýře a pánevního dna. Může se objevit například při kýchnutí či zvedání těžkých břemen nebo při chůzi do schodů. Takže když to vezmeme kolem a kolem, v běžném životě nám to může dost zásadně změnit samotné fungování nás samotných.

Poslední příspěvky

zkušenosti s inkontinencí:

Ano, máte pravdu, že je až neuvěřitelné kolik lidí, zejména žen touto nemocí trpí. Mám pocit,...
Zobrazit diskuzi
Přidat příspěvek

Jak tomuto velkému problému zabránit? Jedním z východisek by mohlo být cvičení (ano, přesně to cvičení, do kterého se kolikrát tak moc přemáháme). Cvičení zaměřené na posílení svalů pánevního dna je účinným pomocníkem v boji s každou formou inkontinence. Stačí méně, než byste očekávala. Stačí si naordinovat 15 minut a to třikrát týdně. Svaly posilujete například při chůzi do schodů, při vzpřímeném držení těla při sezení a chůzi a při správném zvedání se. Mezi osvědčené cviky patří dobře známý kočičí hřbet či podsazování pánve. V případě urgentní inkontinence jsou doporučovány také relaxační cviky a cílený nácvik pití/chození na toaletu. V případě zátěžové inkontinence je vhodné dechové cvičení.

Existují také takzvané inkontinenční pomůcky. Používají se v případě, že vaše problémy jsou už vcelku závažné. Na trhu je v současnosti k dostání velké množství absorpčních pomůcek od vložek přes pleny až po plenkové kalhotky. Specilání moderní inkontinenční pomůcky dobře sají moč a pohlcují také zápach, takže ani při nasáknutí se nebudete cítit nekomfortně. Při prevenci i zmírnění obtíží pomáhají lignany, látky, které se vyskytují např. v bez olejnatých částech dýňového semene. Extrakty z dýňových semen najdete například také v mnoha doplňcích stravy. Vhodná je i elektrostimulace, která má za cíl posílit svalstvo pánevního dna. Elektrostimulace je vhodná hlavně pro lehčí stupně úniku moči. Obzvláště v kombinaci s pravidelným cvičením bývá velmi účinná.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód