Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Jak vybrat toho správného trenéra? (část I.)

Není trenér jako trenér – to mi věřte! Mluvím z vlastní zkušenosti. Osvědčil se mi totiž až trenér číslo tři (a s ním trénuji až do teď). 

Jak vybrat toho správného trenéra? (část I.)

Teď si možná pokládáte otázku, jestli je vůbec takový osobní trenér důležitý. Řeknu vám to takto, je důležitý! Hlavně v případě, že se chcete dostat do formy a chcete vypadat, co nejlépe (když ne nastálo, tak aspoň pro začátek je určitě vhodný). Myslím, že v posilovně jsem vždycky patřila mezi ty schopnější. Chyběl mi ale nějaký ten systém ve cvičení a ve finále to nakonec skončilo tak, že to bylo nesmyslné plácání z jednoho stroje na druhý. Velmi rychle jsem zjistila, že potřebuji nějaký režim. A protože mi příroda toho nadělila víc, než bych chtěla, každou křivku musím pracně vysportovat. 

Samozřejmě že osobní trenér je finanční výdaj navíc, ale rozhodně toho nelituji, protože až teď vidím výsledky. Vybrat si toho správného „mučitele“, abyste se dostali tam kam chcete, je docela obtížný úkol. Zkusím vám tedy poradit, jak si vybrat dobrého trenéra a skutečného odborníka, který když o něčem mluví, tak skutečně ví, o čem mluví. Jak se mi osvědčilo, musíte si sednout na první dobrou. 

Čeká vás první hodina s trenérem? Tak v tom případě by se vás trenér měl zeptat na to, jaký je váš aktuální zdravotní stav. Jaké máte problémy, popřípadě jaké berete léky. Měl by se u vás informovat, co od tréninků očekáváte a jaký máte celkový cíl. S tím souvisí i jídelníček, se kterým by vám měl taky pomoct (pokud neupravíte jídelníček, můžete cvičit do zblbnutí a výsledky se prostě nedostaví). Během tréninku by se měl věnovat pouze a jenom vám. Vy ho přece platíte a kolikrát nejsou ty částky zrovna malé. Po celou dobu by měl dbát na to, jak cviky provádíte, nastavuje vám stroje, připravuje cvičební náčiní. Měl by mít také pod kontrolou váš pitný režim, který je během fyzické aktivity velmi důležitý. Samotný trénink by měl probíhat intenzivně bez zbytečného mluvení. Soustřeďte se opravdu jen na trénink. Pokud se stane, že dojde k úrazu, zodpovědný je váš osobní trenér. A to v případě nedostatečné pozornosti anebo špatně zvoleného tréninku. 


Pokračování tohoto článku naleznete ZDE.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód