Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Pět Tibeťanů aneb tajemství věčného mládí...

Někteří lidé věří, že toto je jedno z tajemství věčného mládí... Pět Tibeťanů je, jak název napovídá, jogistická sestava pěti cviků, které slouží k harmonizaci energetických center našeho těla. Jak toto cvičení působí na náš organismus a co všechno dokáže?

Pět Tibeťanů aneb tajemství věčného mládí...

Trocha historie

Poslední příspěvky

cviceni sestavy:

mam dotaz.cvici se každý den cela sestava a pridava se opakovani

Re: počet opakování Pěti Tibeťanů:

Dobrý den, pokud vytrváte, zanedlouho 12opakování překonáte. Tělo, jako v každém sportu/pohybu,...

Re: dotaz na 1. cvik:

Dobrý den, cyklus cviků působí především na energetické úrovni. Stimuluje v našem těle žlázy...
Zobrazit diskuzi
Přidat příspěvek

To, že cvičení Pět Tibeťanů pochází z Tibetu asi zdůrazňovat není nutné:) Ovšem jak se z Tibetu dostalo do podvědomí celého světa? Váže se k tomu příběh jednoho muže, plukovníka britské koloniální armády. Když sloužil v Indii, tak slyšel o klášteře v Tibetu, kde mniši střeží tajemství věčného mládí. Přemlouval svého přítele, jistého pana Petera Keldera, aby s ním odjel do Tibetu. Ten však odmítl, a tak jel plukovník sám. Příběh pokračuje až po dlouhých 23 letech. Jednoho dne navštívil Keldera muž, který vypadal sotva na 50 let, chodil vzpřímeně a měl tmavé vlasy. Jaké bylo překvapení, když zjistil, že se jedná o plukovníka, který před mnoha lety odešel hledat mládí to Tibetu! Tehdy chodil o holi, měl prošedivělé vlasy a bylo na něm již tehdy znát stáří skoro 60-ti let. Kelder sepsat vyprávění svého přítele o tom, jak našel tibetský klášter, žil s mnichy, pěstoval zeleninu a vyráběl ovčí sýr, a také jak se naučil tajné cviky tibetských mnichů, které vracejí člověku mládí, a vydal knihu, která byla poté přeložena do několika jazyků.

Ať již tomuto vyprávění věříte nebo ne, jedno je nutné podotknout. Cvičení Pěti Tibeťanů má velký vliv na mnoho oblastí našeho těla a kdo je pravidelně cvičí, tak se skutečně cítí daleko lépe!

 

Jak tedy cvičení funguje?

Veškerá filozofie vychází z moudra východní medicíny, podle které se v těle nachází energetická centra, tzv. čakry, a energetické dráhy, tzv. meridiány. Aby organismus fungoval tak jak má je nezbytné, aby tyto čakry i meridiány byly volně prostupné pro energii. Důvodem spousty neduh jsou blokády právě na těchto místech. Stručně si uvedeme, o jaké čakry se jedná.

  • První čakra (Múládhára) v oblasti pánevního dna má vliv na naši schopnost pracovat s energií Země a schopnosti přežít.
  • Druhá čakra (Svádhišthána) v oblasti pohlavních orgánů má vliv na náš sexuální život a ovládá varlata a vaječníky.
  • Třetí čakra (Manipúra) v oblasti pupku má vliv na naši vůli, na slinivku břišní a na nadledvinky.
  • Čtvrtá čakra (Anáhata) v oblasti srdce odpovídá naší schopnosti čisté lásky, má vliv na brzlík a imunitní systém.
  • Pátá čakra (Višudhi) v oblasti krku určuje naši schopnost komunikace a sebevyjádření, má vliv na štítnou žlázu a detoxikaci těla.
  • Šestá čakra (Adžňá) v oblasti středu mezi obočím je našim centrem intuice a inspirace, má vliv na epifýzu.
  • Sedmá čakra (Sahasrára) v oblasti nad temenem hlavy je naším spojením s kosmem a jeho silami, jejím hmotným protějškem je náš mozek.


Čeho můžeme pravidelným cvičením například dosáhnout?

Cvičení příznivě ovlivňuje žlázy s vnitřní sekrecí a tím také hladinu hormonů. Jestliže právě tyto látky nejsou v těle v normě, člověk je náchylnější na onemocnění, je náladový, chybí mu energie apod.


Příznivě působí na pohybový systém. Jednak cvičení zlepšuje pevnost kostí, jednak se zlepšuje celkové držení těla. Takže výsledek je, že je člověk vzpřímenější, odbourávají se kulatá záda a mírní se tak i případné bolesti zad. Navíc cvičení posiluje břišní svaly.

Podmínkou správného cvičení jsou hluboké a plné nádechy a výdechy. Důvod je prostý. Dostatečný příjem kyslíku je nezbytný pro dobré okysličení organismu a pro následné spalování energie. Tak vzniká jednoduchá rovnice, kdy čím více kyslíku, tím rychlejší metabolismus a tím snadnější hubnutí. Typické pro toto cvičení je ztráta např. dvojité brady nebo nechtěných pneumatik na břiše.

Dalším velmi pozitivním účinkem je ovlivnění mozku. Po zacvičení Pěti Tibeťanů ucítíte velký příval energie, jako kdyby jste právě vypili šálek silné kávy! Navíc velmi jasně přemýšlíte. Po delším cvičení se zlepšuje psychika a spoustu životních situací tak lidé zvládají daleko lépe. 

 

Kdy je dobré Pět Tibeťanů cvičit?

Můžete cvičit kdykoliv a kdekoliv, přesto lze říct, že je nejlepší cvičit ráno nebo večer. Cvičení ráno přináší asi nejlepší výsledky, protože Vás nabije energií na celý den. Cvičení večer před spaním naopak prohloubí a zkvalitní Váš spánek a zkracuje se tak doba potřebná k dostatečnému odpočinku. Je také možné cvičit ráno i večer, nebo kdykoliv během dne. Důležité je, abyste měli na cvičení klid, prostor a cítili se pohodlně. Pět Tibeťanů by se nemělo cvičit hned po jídle, ale asi tři hodiny po něm, jinak hrozí nevolnost!
 

 

Jak se cvičí Pět Tibeťanů?

Důležitý je počet opakování každého cviku. Maximální počet opakování jednoho cviku je 21. Jakmile pokoříte tuto hranici, již opakování nenavyšujte! Toto je ideální stav, ke kterému se postupně můžete dostat. Ze začátku každý zvládne opakování míň, ale časem se budete zlepšovat.

 

Na přesné provedení cviků se podívejte na naše video, kde Vás cvičením pěti Tibeťanů provede Eva:)

 

První výsledky pocítíte při pravidelném cvičení cca po měsíci, ale až nejdříve po třech měsících budou výsledky patrné. Pět Tibeťanů je jak se říká běh na dlouho trať, ale odměna na konci opravdu stojí za to!

 


Upozornění:


Cvičení Pěti Tibeťanů pomáhá také při detoxikaci, což ze začátku může vyvolat nevolnost, jelikož tělo se zbavuje toxických látek a navíc začíná pracovat rychleji. Nemusíte se ale lekat, tyto příznaky se objevují pouze na začátku cvičení a pokud je pocítíte, potom stačí zvolnit tempo, například ubrat počet opakování nebo pár dní nepřidávat.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód