Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Podzim je tady – jak se na něj připravit?

Přechod z jednoho ročního období do druhého je občas náročnější, než by se mohlo zdát. A náš organismus to nemusí úplně „rozchodit“. Obzvlášť pokud přecházíme z letního slunečného období do chladných a pochmurných dní. Dny se zkracují, ochlazuje se, mění se tlak a stejné změny zažívá i naše fyzická a psychická kondice. Než vás únava a stres tedy začnou popotahovat, udělejte rychle těchto 7 věcí pro pohodový podzim a užijte si ho ve zdraví, klidu a pohodě.

Podzim je tady – jak se na něj připravit?

Jako první krok se doporučuje, odvodnit se. Velkou část populace trápí zadržování vody v těle. Projevuje se to u každého jinak. Můžete trpět na otoky kotníků, prstů na rukou nebo obličeje, ale také vzdouvajícím se bříškem a neposlušně naskakujícími a ubývajícími kily. Denní rozdíl mezi ránem a večerem může tvořit klidně i 5 kg. Pokud máte tyto příznaky, okamžitě podnikněte protiopatření. Jezte mnoho mléčných produktů. Dejte si bílý jogurt po obědě i po večeři klidně každý den. Dostatečně pijte, avšak v mezích předchozího bodu. Výborný je diuretický čaj. Vyvarujte se kávy a alkoholu. Jezte hodně ovoce a zeleniny. Ideální jsou jablka, pomeranče, ze zeleniny pak velmi dobře odvodňuje zelí, celer, petržel. Snažte se vynechat také sůl, která k zadržování vody přispívá v největším procentu případů. Už po pár dnech vypozorujete, že se cítíte lépe.

Bylinky jsou všemohoucí a i v tomto případě vám mohou pomoct. Ideální jsou v podobě odvarů a čajů. Zvláště ty letní umí očistit organismus, povzbudit krvetvorbu, léčit rýmu, kašel, žaludeční potíže nebo chřipku. K těm nejpřínosnějším patří kopřiva, podběl, hluchavka nebo sedmikráska.

Velmi důležitý je také relaxování. Pravidelně podstupujte tu činnost, která vám dělá dobře a u které dokážete úplně vypnout. Zkuste procházku se psem, masáže, bylinné koupele nebo nějakou lehčí četbu či poslech meditační hudby. Pokud jste v létě byli pod tím největším pracovním náporem, zapřemýšlejte o některé z meditativních technik či józe, která harmonizuje tělo i mysl.

Důležitý je také dostatečný příjem vitaminů. Respektive zkuste načerpat co nejvíce vitaminu D. Ideální je k tomu právě podzimní sluníčko. Ze slunce totiž čerpáme tento nepostradatelný vitamín. Dostatek vitamínu vám pak pomůže předcházet osteoporóze, křivici, rakovině prostaty a prsu, žaludku, depresím, vysokému tlaku.

Zdraví prospěšný je i čerstvý český vzduch a to, i když počasí úplně neláká ven. Choďte na procházky. Ideální jsou lesy. Vzhledem k množství rostlin, které vytváří kyslík, je zde skvělé prostředí pro to si vyčistit hlavu, ale okysličit celý organismus. Pamatujte, že chůze je ten nejpřirozenější pohyb pro člověka, a když bude trošku svižnější tak, abyste měli tepovou frekvenci okolo 180 až 220, spálíte i něco z tukových zásob.

A pro ty odvážnější doporučujeme i střídavou sprchu, která nejen posiluje obranyschopnost organismu, ale podporuje také cirkulaci krve a v neposlední řadě napomáhá k pružnosti pokožky. Ráno začínejte sprchou teplou vodou. Tím se vám rozevřou cévy. Pak můžete použít přípravky, na které jste zvyklí – sprchový gel s hydratační složkou nebo olejem, pleťovou emulzi atd. Poté vše smyjte opět teplou vodou a ve finále použijte chladnou.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód