Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Sedmdesát procent Čechů někdy zkusilo dietu. Proč chceme hubnout?

Hubnutí je pro mnoho lidí stále důležitějším tématem. S držením diet má zkušenosti i většina Čechů. Hlavním motivem hubnutí jsou nejčastěji zdravotní důvody, snaha o zvýšení sebevědomí je až na druhém místě.

Sedmdesát procent Čechů někdy zkusilo dietu. Proč chceme hubnout?

Průzkum, který proběhl v červnu letošního roku, provedla společnost Amway na tisícovce respondentů (491 mužů a 509 žen). Studie ukázala, že 70 % Čechů má vlastní zkušenosti s dietami a cílenou redukcí hmotnosti, 16 % Čechů diety nikdy nezkusilo, ale uvažuje o tom, že je zkusí, a 14 % dotázaných diety nikdy nezkusilo a ani i o nich neuvažuje.

Průzkum se zabýval i otázkou fyzických aktivit. Ukázalo se, že Češi cvičením a sportováním tráví průměrně 3 hodiny a 13 minut týdně. Tímto časem nijak nevybočujeme s celoevropského průměru. Jen pro srovnání. Nejvíce sportují Poláci (3:40 týdně), nejméně naopak Italové (2:54 týdně).

Přestože Češi tráví fyzickými aktivitami více než tři hodiny týdně, na sociálních sítích se tím příliš nechlubí. Své sportovní výkony touto cestou sdílí pouze 15 % dotázaných Čechů.

Průzkum se zaměřil i na motiv redukce hmotnosti.

Výsledky ukázaly toto: 63 % respondentů se rozhodlo pro dietu kvůli svému zdraví, 43 % dotázaných vedlo k úpravě jídelníčku jejich nízké sebevědomí, které si chtěli touto cestou zvýšit. Mezi další motivy pro hubnoucí kúru patří i snaha vypadat dobře na významných rodinných a společenských akcích.

Při výběru vhodných redukčních diet čerpalo 66% respondentů inspiraci a informace hlavně na internetu. Možnost konzultace s profesionály, byla až na dalším místě, větší důvěru získaly informace od přátel a příbuzných.

Část dotázaných uvedla, že informace k redukci hmotnosti získává z časopisů.

Pakliže se lidé pro dietu rozhodnou, většinou upřednostňují individuální programy s profesionálním přístupem a kontrolou výživových specialistů.

Průzkum rovněž ukázal, že roste zájem o genetické testy, na jejichž základě lze doporučit vhodnou dietu. Testy například mohou odhalit, zda je metabolismus konkrétní osoby schopen lépe přijímat tuky, či sacharidy.

 

Nejčastější chyby, kterých se dopouštíme během hubnutí?

„Jsme nedůslední a netrpěliví,“ říká výživový specialita společnosti Amway, RNDr. Pavel Suchánek.

 

Jaké nejčastější chyby během hubnutí děláme?

Jsme nedůslední, netrpěliví a nepřiznáváme si všechno jídlo, sladkosti, zákusky, které za den sníme. Naopak nadhodnocujeme intenzitu fyzické aktivity a nadsazujeme množství spálené energie.

Lze doporučit nějaký postup, který usnadní redukci hmotnosti?

Dobré je pravidelné zapisování si jídelníčku. Vhodná je i spolupráce s odborníkem, který podle našich zkušeností, může mít zásadní přínos v tom, že vypíchne chyby, o kterých třeba ani nevíme, nebo je nevnímáme jako zásadní.

Kdy by se člověk do hubnutí určitě neměl pouštět?

Pokud není zcela zdráv, například pokud má chřipku, nebo pokud není zdráv z pohledu lékaře. Začínat s redukcí hmotnosti by ženy neměly ani v těhotenství a v období kojení.

 

Co Čechy motivuje k redukci hmotnosti

screen_shot_09-16-15_at_08.14_am_630

Jak často se Češi věnují fyzickým aktivitám (týdně)

screen_shot_09-16-15_at_08.16_am_628

Kde Češi čerpají informace o možnostech redukce hmotnosti

screen_shot_09-16-15_at_08.17_am_709

Zdroj údajů: Amway, 2015

 

O společnosti Amway

Amway je největší společností přímého prodeje na světě a podle žebříčku časopisu Forbes 28. největší americká soukromá firma. V roce 1959 ji založili Jay Van Andel a Rich DeVos ve městě Ada v USA. Nyní působí ve více než 100 zemích světa zahrnující Asii, Afriku, Austrálii, Evropu a Severní a Jižní Ameriku. Amway má více než 21 000 zaměstnanců po celém světě a další 3 miliony distributorů (vlastníků podnikání Amway).

Amway nabízí více než 450 výrobků v oblasti krásy, výživy a domácnosti skrze značky NUTRILITETM (doplňky stravy), ARTRISTRYTM, beautycycleTM (kosmetika) či AMWAY HOMETM (výrobky pro péči o domácnost).

Všechny výrobky Amway vychází z vývoje ve vlastních výzkumných střediscích. Více než 700 vědců provede ročně přes půl milionu testů zaručujících nejvyšší kvalitu a bezpečnost. Amway vlastní 1000 patentů a dalších 800 jich je v procesu registrace.

Společnost Amway nabízí zákazníkům záruku spokojenosti, která umožňuje vrácení i použitých výrobků. Rozsah této záruky dokonce převyšuje doporučení stanovené Světovou federací asociací přímého prodeje (WFDSA).

Více informací na www.amway.cz

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód