Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Vyběhněte mezi stromy

Léto vládne naší krajině, která v těchto dnech nabízí spoustu možností k pohybu. Přesto, že občas teploměr ukazuje dost vysoké teploty, je ideální čas k tomu, vyběhnout si ven a to nejen mezi stromy. Běh ne každého osloví a kolikrát po prvním výběhu to většina z nás zabalí (i já jsem to poprvé vzdala), ale člověk si k tomu zkrátka musí najít cestu.

Vyběhněte mezi stromy

Proč vlastně začít běhat? První, co mě napadne, je ten pocit, který nastane, když doběhnete do stanoveného cíle. Je to pocit k nezaplacení. Je tady ale více důvodů, proč se do toho pustit. Tak například zlepšíte svou celkovou fyzickou i psychickou kondici. Běhání můžete také zahrnout do svého hubnoucího programu. Budete víc v klidu a stresové situace budete zvládat bez problému. Posílíte imunitu a dokonce přispějete ke zlepšení svého spánku Pokud nemáte zdravotní problémy, není důvod, proč to alespoň párkrát nezkusit. Než se ale pustíte na trať, je potřeba se na to pořádně připravit.

V prvé řadě je důležité vybrat tu správnou obuv. Rozhodně si nekupujte jen tak nějaké „šlupky“. Rozhodně se poraďte a koukejte hlavně na to, jakou má bota podrážku. K čemu přesně je bota určená apod. Správná bota vám totiž běhání může velmi usnadnit a naopak špatná bota vás může od tohoto sportu odradit. Pokud jste si vybrali kvalitní běžecké boty, nic Vám nebrání v tom, abyste se vrhli na svůj první běh.

Pokud patříte mezi začátečníky. Je dobré zkusit nejprve lesní cesty. Pokud ale nemáte jinou možnost, vyběhněte rovnou na asfalt. Je ale pravdou, že být v přírodě a prohánět se po lesních cestách je mnohem lepší pocit, než když vyběhnete na pár koleček kolem betonového sídliště. Mezi stromy je to zkrátka trochu jiné.

Jak na to? Myslím, že je na místě, upozornit, že s běháním musíte pomalu. První běh je vždy těžký a musíte to vzít za ten správný konec. Zapomeňte na to, že si hned při prvním výběhu dáte desítky kilometrů a ještě pokud možno ve světovém čase. To byste se akorát odrovnali. Na počet kilometrů se nedívejte, důležitá je doba, po jakou danou pohybovou činnost vykonáváte. Nikdy si běh nezamilujete, pokud vyrazíte jak smyslů zbavení a po 2 minutách se celí udýchaní svalíte na zem. Pak už přijde jen ten starý známý postoj „na to nemám“ a zdrcenou chůzi dojdete zpátky domů. Musíte běžet pomalu a minimálně půl hodiny. Trénink si naplánujte třeba každý druhý den nebo aspoň třikrát do týdne. Postupně se budete zlepšovat a vaše běžecké schopnosti se vylepší a váš výkon bude stoupat.

Těch 30 minut, o kterých jsem psala, se může zdát ze začátku tak trochu moc, ale 5 min před začátkem se jen mírně protáhněte, rozehřejte nebo začněte rychlou chůzí. Nedělejte žádný složitý strečink, ale pomalým protažením byste měli tělo připravit na to, že se v dalších minutách bude běžet a že tělo bude podávat nějaký sportovní výkon. Na co rozhodně nezapomínejte. Snažte se dýchat nosem, ne pusou. Využijete tak větší kapacitu plic a lépe naložíte s energií. Navíc, když se naučíte dýchat nosem, v zimě pak můžete mít vyhráno. Snadněji se ubráníte nachlazení. Pokud nebudete zvládat s dechem, nevadí. Zvolněte a přejděte spíše do rychlejší chůze.

Pokud jste nikdy před tím neběhali, nenechte se odradit. První tréninky budou těžší a budete mít pocit, že to nejde. Jděte na to ale pomalu a věřte, že první výsledky se v krátkém čase ukáží.

O dodržování pitného režimu při běhání si můžete přečíst zde.

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód