Proč se registrovat?

Jaké cvičení preferuješ?

Cvičení sám/sama v posilovně
Skupinové lekce (aerobic, zumba, bodystyling...)
jiné    

Že je otužování jen pro blázny? To už dávno neplatí

Když každoročně vidím ty nadšence ve Vltavě, jde mi mráz po zádech. Přiznám se, že už jsem se několikrát rozhodovala, jestli do něčeho takového jít. Bohužel v tomhle se stále držím stranou, i když…jednou to snad přijde.

Že je otužování jen pro blázny? To už dávno neplatí

Nedivím se nikomu, kdo to považuje za naprosto nesmyslné mučení. Pokud ale chcete pro své tělo i mysl udělat maximum, otužování je opravdu na místě a 100% prospívá. Pravidelné otužování zajistí vyšší odolnost vůči nemocem. Vaše imunita už po třech měsících vydrží více, než obvykle. Ovšem imunita není jediný důvod, proč někteří „skáčou“ do Vltavy. Pro mnoho lidí je důležitý i pocit euforie.

Hlavně se neděste, do Vltavy opravdu skákat nemusíte. Bohatě stačí sprcha u vás doma. Pokud si troufnete na sebe pustit ledovou vodu, jen do toho. V opačném případě můžete začít postupně. To znamená, že každým dnem budete přidávat studenější vodu a začínáme nejlépe od nohou až k horní části těla. Hlavu vynecháváme.

Další otázkou je, jestli „pod ledovku“ hupsnout ráno, odpoledne či večer. Podle všeho je ráno nejlepší. Je ale zcela jasné, že ne každý to po probuzení zvládá. Odpoledne je asi nejideálnější, protože večer to zase může špatně působit před usínáním. Jinými slovy, je jen na vás, pro který čas se rozhodnete. Rozhodně zapomeňte na to, že se z otužování tloustne. Právě naopak. Pokud se nepřejídáte, funguje otužování v rámci redukce pozitivně.

Jak dlouho a jak často otužování provádět je opět na vás. Ze začátku můžete „svoje nervy“ zkoušet třikrát do týdne. Dopracovat to můžete na každý den, třeba na takové dvě minuty. Pokud to zvládnete, klidně i tři. Opravdu záleží na vás, co vydržíte. Začínejte ale zlehka. Někteří si vystačí se sprchou doma a „vylepšenou“ imunitou. Vy ale můžete zajít i dál. Zimní sportovní plavání dnes není nic neobvyklého a i vy se tak můžete zapojit třeba do soutěží Českého poháru, které probíhají po celou zimu. Tratě jsou dlouhé od 100 metrů do jednoho kilometru. A nejde o žádná pomalá tempa, právě naopak. Češi v této oblasti patří mezi špičku. Nikdo vás samozřejmě do ničeho nenutí, ale za zkoušku nic nedáte. Zkusit se má všechno. A ano, říkám vám to já, já, která se k tomu odhodlává už nějaký ten rok…čeká mě však ještě stále dlouhá cesta, nedokázala jsem totiž zatím nic víc než to, že jsem si doma napustila horkou vanu! :)

Nový příspěvek do diskuze
Kontrolní kód jiný obrázek
Opište kontrolní kód